Leveransvillkor – Sömmare Joonas
Tmi Joonas Harilo
PL 55
00251 HELSINKI
Företags-ID 2836284-7
Joonasompelija(at)gmail.com
0407150990
Beställning
Produkter kan beställas via Internet på romanihameet.fi eller joonasompelija.fi, Ompelija Joonas via Facebooksidor, med beställningsformulär, via e-post eller direkt via telefon.
Alla beställningar bekräftas med ett meddelande som innehåller orderpris, leveranskostnader och beställda produkter. För att få en orderbekräftelse via e-post måste du ange en e-postadress vid beställning.
Leveransvillkor är bindande vid beställning.
Betalningsmetoder
Produkter och deras porto betalas i samband med din beställning. Följande betalningsmetoder kan användas i webbutiken: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Bank, Aktia, Sparbank, POP Bank, Oma Säästöpankki, Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, JCB, Collector-beräkning och avbetalningsmetoder, Flexibilitet fakturerings- och avbetalningsmetoder, Paytrail-konto. Betalning sker via Paytrail Oyjs webbplats. Andra alternativ är banköverföring och SEPA-betalning.
Betaltjänstleverantör
Paytrail Oyj samarbetar med banker och kreditinstitut som betaltjänstleverantör och betaltjänstleverantör.
Paytrail Oyj
https://www.paytrail.com/yhteystiedot
Leveransmetoder och priser
Vi strävar efter att skicka produkterna inom två arbetsdagar efter betalningen visas i vårt konto, om produkten finns i lager. Produkter som kan skräddarsys eller sys separat skickas ut cirka 30-45 dagar efter att betalningen visas. Beställningen kommer att levereras till leveransstället efter eget val med den leveransmetod du väljer. Leveranskostnader visas vid beställning.
Skräddarsydda produkter kommer inte att tillverkas förrän beställningen har betalats i sin helhet. Leveranstiden beror på vald leveransmetod, antingen normal eller expressorder.
Beställningen måste betalas inom 14 dagar efter att den lagts, om beställningen inte har betalats kommer den att annulleras av handlaren.
Utbytes- och returvillkor
Du har en 14-dagars utbytes- och returrätt enligt den finska konsumentskyddslagen. Rätten att byta och returnera gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackningen. Efter att ha meddelat returen kommer du att få instruktioner för retur.
Rätten för byte och retur gäller inte för skräddarsydda produkter som tyger, eftersom tygerna klipps enligt kundens önskemål, och returrätten gäller inte skräddarsydda arbeten som kjolar. Återlämnande av beställningen måste meddelas genom att tydligt meddela den, till exempel via e-post.
Om sammet
Vid normal användning kan sammet ruggas eller det kan förekomma slitage i områden som utsättas för hårt slitage eller tryck, som skarvar mellan tyg och sammet, fållar etc. Du kan förebygga slitage med t.ex. ett skyddande förkläde. Sammets friktionstålighet är endast 5000 martindale. Det kan finnas nyansskillnader i sammet på grund av färgningsprocessen som utförs av tygfabriken. I olik belysning kan sammet se ut som brunt, grått, blått eller grönt för vissa. Dock köper vi sammet alltid i svart.
Doften av sammet
Sammet har studerats enligt VTT Tammerfors-laboratoriums och tillverkarens instruktioner. Studierna undersökte sammets organoleptiska egenskaper (lukter). Om lagrings- eller transportförhållandena är onormalt varma (t.ex. oupphörlig hetta), kan sammet ”avdunsta” lukt, som vädras bort under plaggets produktionsprocess eller via separat vädring.
Klagomål
Om produkten är felaktig som förväntat eller om måtten på den skräddarsydda produkten är felaktig, vänligen kontakta oss omedelbart via e-post eller telefon.
Klagomålsperioden är 30 dagar.
Förändra
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Innan du beställer måste du läsa de aktuella leveransvillkoren.
Sekretessinställningar – GDPR
Läs Tmi Joonas Harilos sekretesspolicy här.